Venter rekorddeltagelse

18.11.2011
"Kunsten å lede" blir arbeidstittelen på neste års Haugalandskonferanse. Vi venter rekorddeltakelse og det kan være lurt å melde seg på snarest, for i fjor var det ventelister.

-Vi har over 300 forhåndspåmeldte, som nå får mulighet til å bekrefte bestillingen. Hvis like mange bekrefter nå som ved den siste Haugalandskonferansen, minker det sterkt på plassene. Vi anbefaler derfor folk om å melde seg på så raskt som mulig for å være sikret plass, sier prosjektleder i HN, Bernt Jæger.

Påmelding her:

"Den store lederundersøkelsen", Janove Ottesen i Kaizers og Johan Andresen, mektig mann med sosialt entreprenørskap. Dette er hovedingrediensene i neste års Haugalands-konferansen, der lederskap settes i fokus.

- Om noen dager blir hundrevis av toppledere oppringt for å gi svar på inngående spørsmål om
hvordan det er å være leder på Haugalandet. Det har aldri vært gjennomført en så omfattende undersøkelse før, og vi håper lederne hjelper oss med ærlige svar, slik at vi får kunnskap om lederrollen i vår region, sier HN-direktør Egil Severeide.

Resultatet av undersøkelsen skal brukes til å sette tema for Haugalandskonferansen 2. mars, der arbeidstittelen er "Kunsten å lede". Vi håper å få avdekket styrker og svakheter, som vi kan bruke som tema for foredrag på konferansen.
Den kunnskapen vil her får kan vi også bruke til å lage oppfølgingstiltak for å øke lederkompetansen i regionen, sier Severeide.

Til å krydre debatten om lederskap har programkomiteen for Haugalandskonferansen foreløpig hentet inn to store navn: Kaizers frontfigur Janove Ottesen, som skal fortelle historien om Kaizers og de kommersielle grep som Norges hotteste liveband har tatt i et gjennomkommersielt marked.

- Vi tror Janove har nyttige ting å fortelle lederne på Haugalandet, sier Severeide.
- Konserndirektør i Ferd, Johan Henrik Andresen, kommer for å snakke om sosialt entreprenørskap. Ferd-konsernet er jo som kjent hovedaksjonær i Aibel og har kjøpt opp Hatteland Display, og er dermed tungt inne i næringslivet i regionen, sier adm.dir. Severeide.

– Konferansen er næringslivets svar på Sildajazzen og filmfestivalen på en gang, sier prosjektleder Bernt Jæger.

Årets bedrift

I år var det Bremnes Seashore som stakk av med den tittelen Årets bedrift.

–Vi tar gjerne imot forslag på bedrifter som fortjener tittelen under utdelingen i mars 2012, sier Jæger.
De kan sendes til:
post@hninfo.no.