Verden går fremover

08.05.2019
Nytt, enklere og raskere bestillingssystem for tolldokumentet ATA-carnet!   -Tidsbesparende tiltak er alltid bra, sier handelskammeransvarlig i Næringsforeningen, Hilde Øygarden.
Vi tenker fremover og mandag 13. mai kl. 09 får vi et nytt system for bestilling av ATA-carnet. Det er ikke langt frem i tid før dokumentet slik vi kjenner det blir erstattet av en digital applikasjon. Systemet vi nå går over til, er tilrettelagt for dette.

Men, enn så lenge så er det ingen endringer på dokumentet eller hvordan det skal brukes. Den største endringen som er gjort er at du nå må fylle ut en kontrakt før du får en brukerprofil. Denne vil erstatte søknaden du til nå har måtte signere på for hver gang du har bestilt et carnet.

For å få kontrakten tilsendt må du logge deg på her

  • Trykk så på «account order» under logoen vår

  • Fyll ut det digitale skjemaet

  • Trykk på «account order» nede til høyre på siden


Du vil da få en e-post med nødvendig informasjon.

Bestillingsskjemaet er veldig brukervennlig. HER er en brukerveiledning

Dersom du har noen spørsmål, så finner du mer informasjon på nettsiden vår eller ved å kontakte Hilde på e-post her.

Fakta om ATA carnet: 

  • Internasjonalt tolldokument som erstatter alle eksport-, import og transitteringsdokumenter

  • Gjelder som reisebevis for varer som skal midlertidig ut av landet

  • Gjelder for vareprøver, yrkesutstyr og utstyr til messer/utstillinger

  • Sparer bedriften for tid og penger


 
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Hatteland
A. Utvik
Sparebank 1 SR-bank
Hydro
Eurojuris Haugesund