Vil svekke flyplassen

23.05.2012
Blir regjeringens høringsforslag om bonusprogram i innenriks luftfart en realitet, vil dette svekke Haugalandets forretningstrafikk og gjøre regionen generelt mindre attraktiv som destinasjon.
Det mener reiselivsdirektør Tore Gautesen og Høyre-politiker Arve Kambe. Regjeringen vil med sitt høringsforslag åpne opp for bonusprogrammer på direkterutene mellom Oslo og henholdsvis Bergen, Stavanger og Trondheim.

Sammen med høringsinnspill vil Konkurransetilsynets vurderinger og anbefalinger danne grunnlaget for Fornyings-, administrasjons- og kirkedepartementet s behandling av saken, skriver havis.no.

Fornyings-, administrasjons- og kirkedepartementet mottok 15. mai en høringsuttalelse fra Gautesen, hvor han samtidig ber om et møte med departementminister Rigmor Aasrud (Ap) for en gjennomgang av konsekvenser av konkurransetilsynets forslag og hva det vil kunne si for Haugalandet.

Haugesundregionens Næringsforening har gitt Destinasjonsselskapet full støtte i denne høringsrunden.

Les mer her: