Vokser ytterligere

08.04.2019
Fra venstre:Geir Olav Mandt, Rodny Morken, Olav Anders Stople , Svein Ove Vetrhus, Bernard Hauge og Torleif Vestre
Med oppkjøpet av Åsane Trafikkskole befester TK Trafikkskole posisjonen som Norges største trafikkskole for tunge kjøretøy.
- Vi ønsker å styrke satsningen vår i Bergen og ønsker å gi våre kunder et komplett tilbud som også innbefatter førerkorttjenester.  Åsane Trafikkskole og Transportkompetanse vil nå sammen levere en kundetotalitet, og vil gi et løft for ansatte, samarbeidspartnere, kunder og eiere, sier Svein Ove Vetrhus, Forretnings- & Markedsutvikler i TK Gruppen.

Åsane Trafikkskole har vært en ledene aktør på førerkortopplæring i alle førerkortklasser og kursvirksomhet i tilknytning til dette siden 1985. Åsane Trafikkskole tilbyr også trafikale grunnkurs, førstehjelpskurs, ulykkesberedskapskurs og lastsikringskurs. De tilbyr også Yrkessjåførdirektivkurs (YSK) grunn- og etterutdanning for gods og persontransport. Kurs i farlig gods (ADR), truckkjøring, kranfører, stillasbygging, logistikk og maskinkjøring. Selskapet har en moderne bilpark og holder til i nyoppussede lokaler i Arna (gamle Arna Bruk).

-Åsane Trafikkskole har sett at markedet er i endring og at kundene stiller høyere krav til kvalitet og samtidig ønsker fleksibilitet og konkurransedyktige priser. Vårt hovedmål er å bidra til økt konkurransekraft og verdiskapning hos våre kunder. Vi vil gjennom nytt eierskap og utvidet samarbeid med TK Trafikkskole sikre at vi når våre mål. TK Trafikkskole og TK Gruppen er ledende nasjonale leverandører av kurs, førerkort og kompetanse vi mener vil bidra til å styrke vår posisjon i det lokale markedet, sier daglig leder i Åsane Trafikkskole, Geir Olav Mandt.

TK Trafikkskole består i dag av Haugaland Transportskole, Halaas Trafikkskole, Tungbilskolen, Forus Storbilskole og Åsane Trafikkskole og er en markedsledende nasjonal førerkortleverandør. Selskapet leverer førerkorttjenester på 15 avdelinger i Norge.

- Vårt mål er å skape best mulig rammer og forutsetninger for kunden, samt grunnlag for videre vekst, trygging av arbeidsplasser og verdier. Vi har samarbeidet med Åsane Trafikkskole over tid, og har erfart at skolen og deres ansatte innehar en sterk kompetanse og et godt renommé. Åsane Trafikkskole vil styrke vår posisjon som en sterk nasjonal leverandør av førerkort, sier Daglig leder i TK Trafikkskole AS, Torleif Vestre.

TK Gruppen

Siden oppstart i 2007 har TK Gruppen, gjennom hel- og deleide selskap, etablert seg som Norges største kompetanseleverandør til transport-, entreprenør- og logistikkbransjen. Gruppen er landsdekkende og har virksomhet på 26 lokasjoner i Norge med hovedkontor i Haugesund.