Westcon fikk 3000 jobbsøknader

02.02.2012
Westcon i Ølensvåg fikk over 3000 svar på jobbannonsen. Søknadene kom fra 26 land. Utradisjonell markedsføring er årsaken.

Westcon valgte å gå utradisjonelt ti lverks da de skulle søke etter kvalifisert arbeidskraft i et bunnskrapt arbeidsmarked.

Responsen var overveldende og endte med ansettelse av seks ingeniører.

Fagfolk

- Hvem var dere på jakt etter?

- Westcon Technology AS er en enhet innen Westcongruppen som har forstudier og driftsoptimalisering som tjenester for operatørene og andre oljeselskaper på norsk sokkel.

- Denne enheten trengte ingeniører som ville være med på nyutvikling. Markedet var sprengt, så hvordan skal vi nå frem med vårt begrensede reklamebudsjett? forteller leder Per Sjursæther i avdelingen til aftenbladet.no.

- Hva gjorde dere?

- Vi samarbeidet med reklamebyrået Oktan Stord, og målet var en dialog med ingeniørene gjennom media og elektroniske hjelpemidler. Vi kjørte tre store og mange små annonser i ni uker bare i Aftenbladet på lørdager. I annonsen brukte vi en QR (quickreader-kode) slik at folk med smarttelefoner kunne scanne inn koden og komme rett på rekrutteringssiden vår.

Les mer her: