Hun er listetopp i styreverv

28.10.2020
Eli Sævareid er styremedlem i Næringsforeningen, her avbildet sammen med andre NH-medlemmer: Fra venstre: Jorunn Håvardsholm, Eli Sævareid, Tonje Lindkjend, Margareth Hystad og Asbjørn Moe.
Og nå er Eli Sævareid også på listen over Norges 400 rikeste personer.

Det er nesten så det har gått sport i å øke beholdningen av styreverv for Eli Sævareid, skriver finanstidsskriftet Kapital.

Barnehagedronningen sitter i dag i styret til 348 AS-selskaper. Det er 22 flere enn i fjor og 52 flere enn året før det igjen.

Vervene er tilknyttet entreprenørselskapet Trygge Barnehager, som hun er grunder og eier av, med en eierandel på 50 prosent.

Det er imidlertid ikke bare styre-CVen som vokser. Også formuen eser. Konsernet har de siste årene vært en pengemaskin. Det har sikret Sævareid plass i nok en eksklusiv klubb: listen over Norges 400 rikeste. Gründeren er nå god for 900 millioner kroner.

På denne lista er Jakob Hatteland nummer 65 og Trygve Seglem nummer 98. Eli Sævareid er nummer 379

Øvrige lokale kjentfolk:

129: Olav Svendsen, Bømlo