Bate satser på Haugalandet sammen med A.Utvik AS

30.11.2022
Asle Skjærstad, konsernsjef i A.Utvik.
Bate og A. Utvik inngår et omfattende samarbeid om bygging av boliger på Haugalandet. Samarbeidet med A. Utvik AS vil gi Bate et betydelig fotfeste på Haugalandet.
Bate blir medeier i flere av A. Utviks prosjekter. Sammen skal blant annet selskapene bygge rekkehus og leiligheter i Haugesund og Tysvær.

– Vannkanten og Skogkanten i Tysvær er allerede under bygging. Tredje byggetrinn blir vårt første felles prosjekt, og sannsynligvis det første boligprosjektet i Haugesund med forkjøpsrett for Bate-medlemmer, forteller Bate-direktør Merete Eik, som lover at det blir flere boliger på forkjøpsrett i Haugesund framover.

Videre skal nemlig partene samarbeide om rekkehus og firemannsboliger på Gartneriet på Kvala og leiligheter og matvarebutikk på Lebakken Torg, like ved Haugesund Stadion.

Samarbeid på flere områder
– A. Utvik er en av de tre største utbyggerne på Haugalandet, og de har virkelig lykkes med sin satsning på LeieEie. Vi ser fram til å kunne tilby attraktive boliger på Haugalandet med forkjøpsrett, og etter hvert også LeieEie-boliger til våre medlemmer, sier Eik.

Bate har vært opptatt av å finne en god, lokal og trygg samarbeidspartner på Haugalandet, som deler selskapets verdier og ambisjon om å hjelpe unge inn på boligmarkedet.

– A. Utvik har mange spennende prosjekt på trappene, de har lang erfaring og kjenner det lokale markedet på Haugalandet godt, sier Eik.

– Vi ønsker Bate velkommen som partner, også i fremtidige prosjekter. Dette er et samarbeid vi begge vinner på. Bate vil kunne tilby medlemmene sine boliger i Haugesund, mens vi knytter til oss en solid aktør som ønsker å bygge Haugalandet videre sammen med oss, sier konsernsjef i A. Utvik, Asle Skjærstad.

Bilde under.Merete Eik, administrerende direktør i Bate.

Fakta om Bate
Bate er et boligbyggelag med nærmere 60 000 medlemmer. I tillegg til å bygge nye boliger, drifter laget i dag nærmere 25 000 boliger og tilbyr full bredde av tjenester til velforeninger, borettslag og sameier. Selskapet ble etablert i 1946 og har i dag kontorer i både Stavanger og Haugesund.

Fakta om A. Utvik AS
I 2023 feirer A. Utvik 100 år. Konsernet bygger i hovedsak leiligheter og småhusbebyggelse på Haugalandet og i Hardanger. Selskapet har etablert en rekke løsninger for boligkjøpere