Flytter til Haugesund og ansetter

18.05.2021
Nå blir de flere: Fra venstre, HR-leder Kristina Velde Sande, daglig leder Roald Urnes og Byggherreombud/prosjektsalg Leif Helge Østebø i Engelen Bygg.
-I denne bransjen handler det om kvalitet over kvantitet, sier Urnes.

Byggefirma Engelsen Bygg flytter kontorer fra Sveio sentrum til næringsbygget på Solvang.

-Se så mange som kjører forbi her, sier daglig leder, Roald Urnes, engasjert og peker mot den trafikkerte svingen på Solvang.

Firmalogoen på fasaden er godt synlig for forbikjørende. Slik profilering kommer godt med når man skal oppskalere.

I stillingsannonsen søker de etter prosjektledere, tømrere og lærlinger. Det står ingenting om hvor mange.

-I denne bransjen handler det om kvalitet over kvantitet, sier Urnes bestemt.

Til nå har de ansatt to lærlinger og en fagarbeider. De håper på en prosjektleder før sommeren. I dette tempoet blir det fort trangt i de nye lokalene.

-Vi har ikke bestemt oss for hvor lenge vi skal være her. Vi ser det litt an. Det kommer litt an på markedet, sier Urnes lurt.

Nærhet til prosjektet

En åpenbar fordel med den nye plasseringen er nærheten til byggeprosjektet på Kvednatunet – som morselskapet Engelsen Finans nå er majoritetseier i.

-Vi ønsker å være tett på både prosjektet og på markedsområdet vårt på Haugalandet, sier han.

Han gir oss en status på prosjektet:

-Kvednatunet er et stort prosjekt som foregår over tre byggetrinn med alt fra leiligheter til enebolig i rekke. I første omgang har vi fokusert på byggetrinn 1 med to leilighetsbygg; Bygg A som er utsolgt, og bygg B som er påbegynt med planlagt byggestart høsten 2021. Salget av leilighetene i naturskjønne omgivelser med panoramautsikt på 90-140 m2 er godt i gang, og vi har i tillegg et eget showrom som viser ulike kvalitet- og materialvalg for kjøperne, sier han.

Firmalogoen er godt synlig i den traffikerte svingen på Solvang.

Krevende periode

Urnes forteller om den krevende perioden selskapet har vært gjennom.

-Pandemien traff oss hardt på mange måter. Vi var i gang med en opptrapping på en del prosjekter som stoppet umiddelbart, sier han.

-Det har vært veldig ressurskrevende. Men takket være dyktige ansatte, godt samarbeid og tillit fra byggherrene våre ser vi lys i tunellen. Nå ser ting svært bra ut og vi har en god ordrereserve, sier han smilende.

Bygg & Anlegg