Lokalt programvareselskap solgt

07.04.2021
Jan Idar Vikse, grunnlegger av Easyupdate Foto: Easyupdate AS
Den sterke markedsposisjonen trigget de nye eierne
Easyupdate AS er solgt til EG AS - Et skandinavisk programvareselskap med over 1500 ansatte.

-EG styrker sin posisjon i skjønnhets- og velværemarkedet med oppkjøpet av programvareselskapet Easyupdate AS, heter det i en pressemelding.

Jan Idar Vikse, grunnlegger og eier av Easyupdate, har valgt EG etter nøye overveielser:

– I denne bransjen kjenner og respekterer vi hverandre som konkurrenter og kolleger, og jeg ser frem til å være en del av en spennende og ambisiøs reise med EG. Ved å kombinere det beste fra to verdener får vi en større mulighet til å investere i den best mulige løsningen for kundene våre, sier han.

Easyupdate leveres med både et administrasjons- og betalingssystem samt ledigtime.no, som er en nettbasert bestillingstjeneste.

-Plattformen er skybasert med brukervennlige tjenester, inkludert et kraftig statistikkverktøy for å forbedre ytelsen i frisørsalongen, heter det i pressemeldingen.

– Det er et stort potensial for ytterligere digitalisering av kundeopplevelsen og prosessene i skjønnhets- og velværebransjen. Easyupdate har en sterk markedsposisjon innen frisørbransjen, og deres produkter og kundebase utfyller vår eksisterende tilstedeværelse i markedet i Norge og Danmark, sier Jesper Andersen, Executive Vice President i EG Private Management.

Easyupdate har over 3000 unike brukere. EG digitaliserer hverdagen til over 20 000 brukere i skjønnhets- og velværebransjen gjennom Hano, Hairtools og nå Easyupdate.

– Easyupdate har utviklet en førsteklasses plattform for markedsledende frisører. Ved å kombinere styrken i alle våre løsninger innen skjønnhets- og velværebransjen skaper vi en sterkere portefølje av produkter som kan hjelpe kundene med å forbedre virksomheten ytterligere og sikre integriteten i sine systemer og data, sier Jesper Andersen i EG A/S.

EG overtok Easyupdate 31 mars 2021. Selger og kjøper har avtalt å ikke offentliggjøre ytterligere detaljer om salgsprisen og andre betingelser for transaksjonen.

Teknologi