Ny direktør for Haugaland Kraft Fiber

07.04.2022
Mariann Salvesen går fra Aibel til Haugaland Kraft
Mariann Salvesen tar over for Jan Håland 1. juli.
Haugaland Kraft melder i en pressemelding at Mariann Salvesen er ansatt i stillingen som direktør for Haugaland Kraft Fiber.

Salvesen kommer fra stillingen som Vice President Business Development Modification & Yard Services, Aibel AS i Haugesund. Hun er en meget erfaren leder med solide resultater fra ledelse av større organisasjonsenheter. Salvesen har en betydelig erfaring fra forretningsutvikling og salg, strategiprosesser og strategiutvikling samt innen finans og økonomistyring. Hun er utdannet siviløkonom og har tatt videreutdanning innen ledelse, coaching og Project Management på høyere nivå.

– Vi er meget fornøyd med at Mariann Salvesen har takket ja til stillingen som direktør for fiberselskapet vårt, uttaler konsernsjef i Haugaland Kraft Olav Linga i pressemeldingen.

- Med Mariann på laget får vi en dyktig strateg og forretningsutvikler. Hun har stor gjennomføringsevne, er vant til å jobbe strategisk samt knytte daglig virke til langsiktig overordnede mål. Hun tar med seg sin erfaring og kompetanse på ulike felt fra sine lederroller i Aibel gjennom 24 år, og vi ser frem til å ønske henne velkommen, avslutter Olav Linga.

Mariann Salvesen starter i jobben som direktør for Haugaland Kraft Fiber 1. juli i år.