Ny direktør for økonomi og finans

17.06.2022
Tørres Øyjordsbakken blir ny direktør for økonomi og finans i Haugaland Kraft
Tørres Øyjordsbakken (43 år) er ansatt som direktør for økonomi og finans i Haugaland Kraft AS. Han avløser Runar Areklett som slutter 01.08.2022. Det skriver Haugaland Kraft i en pressemelding.

Øyjordsbakken har vært ansatt i konsernet siden 2015 og har ledet Controller avdelingen med 7 ansatte. Han er statsautorisert revisor, utdannet siviløkonom fra NHH med spesialisering i regnskap og økonomisk styring. Han innehar også en Master i regnskap og revisjon (Høyere revisorstudium) fra NHH.

-Tørres Øyjordsbakken har vært en sentral aktør i alle fusjonsprosessene vi har vært gjennom de siste årene. Han har vært en pådriver for endring i konsernet, samt vært en stor bidragsyter inn i arbeidet med å omstrukturere virksomheten, sier konsernsjef i Haugaland Kraft, Olav Linga. Vi er veldig fornøyd med at Øyjordsbakken har takket ja til stillingen, og med Tørres videre med på laget har vi sikret oss en faglig sterk og engasjert leder, avslutter Linga.