Ny langsiktig kontrakt for Edda Freya

27.05.2022
Ny avtale på plass: Hilde Svendsen, CCO i Østensjø Rederi, og Ottar Mæland, COO i DeepOcean. Foto: Østensjø Rederi

Østensjø Rederi og DeepOcean er enige om å forlenge kontrakten for det avanserte konstruksjonsskipet Edda Freya.
Nyheten om kontraktsforlengelsen ble sendt ut i en pressemelding.

– Vi er fornøyde med og ha kommet til enighet med DeeOcean om forlengelse av Edda Freya, som har vært på kontrakt med DeepOcean siden hun ble levert i 2016. Betingelsene er gode, og avtalen bekrefter vårt lange og solide samarbeid, sier Kristian Vea, CEO i Østensjø Rederi.

– Den nye kontrakten vil ha oppstart 1. januar 2023 for en periode på 2 år samt opsjon for ytterligere forlengelse, og bygger videre på det lange og gode forholdet mellom DeepOcean og Østensjø Rederi. Utsiktene i offshore-markedet er gode, og vi ser frem til videre samarbeid om bærekraftige løsninger, sier Øyvind Mikaelsen, CEO i DeepOcean.

Edda Freya er et avansert konstruksjonsskip med hybrid fremdriftssystem. Skipet er designet av Salt Ship Design på Stord og bygget på Kleven Verft i Ullsteinvik. Edda Freya er et av tre Østensjø Rederi-skip på kontrakt på DeepOcean.

Om Østensjø Rederi
Østensjø gruppen er en ledende internasjonal leverandør av offshore-tjenester, og eier og driver 30 skip innen olje og gass- og havvindsektoren.
Siden starten i 1974 er rederiet bygget opp med en lidenskap for design av nye fartøy, innovativ teknologi og langvarige samarbeidspartnere. Dette har bidratt til gode kunderelasjoner og en solid arbeidsstyrke, både på land og til sjøs. Østensjø Rederi er familieeid og har rundt 550 ansatte. Det har hovedkontor i Haugesund, og kontorer i Storbritannia og på Malta.

Om DeepOcean
DeepOcean er en ledende undervannsoperatør, som blant annet tilbyr ingeniørarbeid, prosjektledelse, installasjon og vedlikehold.
Med global tilstedeværelse, tilbyr DeepOcean avanserte, spesialtilpassede og kostnadseffektive tjenester til industrien. Selskapet leverer også innovative ingeniørløsninger innen fjernstyrte og ubemannede operasjoner, og jobber kontinuerlig med å redusere karbonavtrykket.

Edda Freya. Foto: Rune Kristiansen
Maritim