Omega 365 Solutions årets lærebedrift 2023 i Rogaland

20.02.2024
Læreansvarlig Roger Torkelsen og avdelingsleder Vidar Nordnes i Omega 365 Solutions er stolte mottakere av "Årets lærebedrift 2023"
-Stor stas å motta denne prisen, sier Vidar Nordnes.
Yrkesopplæringsnemnda i Rogaland deler årlig ut prisene «Årets lærebedrift» og «Årets hederspris» innen fag- og yrkesopplæring. "Årets lærebedrift" gikk for 2023 til Omega 365 Solutions sin avdeling i Haugesund. Prisen ble delt ut på den årlige fag-, svenne-, og kompetansebrevutdelingen arrangert av fylkeskommunen.

Bedriften samarbeider tett med Haugaland VGS og avdelingsleder Vidar Nordnes kan ikke skryte godt nok av samarbeidet.

-Vi hadde aldri klart dette uten Rune Karlsen, lærer på informasjonsteknologi og medieproduksjon på Haugaland VGS og hans engasjement. Vi må også gi en stor honnør til Silje Sandven i opplæringskontoret for salg, service og IT. De har vært til uvurderlig hjelp og guidet Roger Torkelsen og meg i rett retning og vært gode medspillere, sier en engasjert Nordnes.

Omega 365 Solutions tar inn flere lærlinger i IT-utviklerfaget hvert år og bygger dermed opp en ettertraktet kompetanse mange etterspør. Ansatte i bedriften har selv engasjert seg for å få etablert prøvenemnd i faget. De har blant annet påtatt deg rollen som koordinator og å rekruttere medlemmer til prøvenemda.

-Det er mulig å få til mye på kort tid, og vi har engasjert oss i alt fra kursing til prøvenemd. Vi synes det er gøy å jobbe med engasjert ungdom, avslutter en stolt Nordnes.