Programmet er klart!

01.09.2023
Sara Midtgaard fra Handeslbanken er en av årets foredragsholdere på Bygg Arena 10. november
Fredag 10. november samles aktører fra bl.a bygg-, eiendoms- og anleggsbransjen til årets storsamling.

Årets programkomité har jobbet godt med et aktuelt og innholdsrikt program:

Seniorøkonom Sara Midtgaard i Handelsbanken tar med seg en grundig økonomisk analyse, fra et internasjonalt, nasjonalt og ikke minst, regionalt perspektiv. Sara Midtgaard har tidligere erfaring fra Norges Bank, Finanstilsynet og Prognosesenteret – og har unik kompetanse fra boligmarkedet. Midtgaard har etablert seg som en ressurs i ulike medier i saker relatert til nettopp dette markedet.
Midtgaard vil bl.a gå nærmere inn på geografiske forskjeller i forventet økonomisk vekst framover.

Bærekraft
I en tid der globale utfordringer som klimaendringer og ressursknapphet krever øyeblikkelig oppmerksomhet, har selvsagt Bærekraft en naturlig plass i årets program; Jørgensen og Pedersen er to  av Norges mest anerkjente fagpersoner på nettopp Bærekraft. . De har  over 15 års erfaring med forskningsbasert innovasjon i tett samarbeid med bedrifter i inn- og utland, med mål om å forene bærekraft og lønnsomhet, og leder store forskningsprosjekter med norske virksomheter som eksperimenterer med nye, grønne forretningsmodeller.  I sitt foredrag kommer de blant annet inn på hvordan bygg- og anleggsbransjen, som erklært ‘verstingbransje’, kan imøtekomme krav og mål og samtidig arbeide lønnsomt.
I tillegg vil Erling Seilskjær,  arkitekt og prosjektleder i FutureBuilt, bidra med tanker, idéer og perspektiver i forhold til attraktive nullutslippsbygg- og byer. Seilskjær tar også med seg et par praktiske og inspirerende eksempler på lønnsomhet i transformasjon sammenlignet med å bygge nytt.

...og ikke nok med det!
Tradisjonen tro, arrangeres det after party, med viktig nettverksbygging som en av ingrediensene, rett etter konferanseslutt.
Stand-up komiker, magiker og tankeleser Paul Martin har bl.a  underholdt i en rekke private selskaper for det britiske kongehuset. Nå tar han turen til årets regionale storsamling for Bygg-eiendom- og anleggsbransjen. Med et show som karakteriseres som imponerende, humoristisk og magisk!

Her kan du lese mer om programmet: https://www.nforeningen.no/byggarena-2023

ByggArenas programkomité har bestått av:
Camilla Teikari Bøe (Berg eiendom), Bjørnar Måleng (Haugesund kommune), Åse Kristin Foss (Urbanhus), Jan Audun Lutro (Meglerhuset Relé), Thomas Brekke (Arkitektene Brekke Helgeland Brekke), Stian Nygaard (LeieEie/A. Utvik), og Bernt Jæger og Hilde Øygarden (Næringsforeningen Haugalandet).