Ineke de Rezende blir ressursgruppeleder

10.10.2022
-Sammen kan vi bidra til at Haugalandet i stadig større grad øker den grønne konkurransekraften
-Noe av det beste med å jobbe strategisk med bærekraft er alle de fremoverlente, positive og nytenkende menneskene jeg får samarbeide med. Medlemmene i Ressursgruppen Grønn Lønnsomhet er et godt eksempel på dette. Derfor ser jeg frem til videre samarbeid og hvordan vi sammen kan bidra til at Haugalandet i stadig større grad øker den grønne konkurransekraften, sier Ineke de Rezende, som til daglig jobber som forretningsutvikler i Rogaland Ressurssenter. Der er hun blant annet ansvar for «Grønn Vekst»-programmet.

Ressursgruppene er Næringsforeningens forlenget arm innenfor ulike viktige tema. Grønn lønnsomhet gruppen har som hensikt å belyse forretningsmessige gevinster ved bærekraftig omstilling.

-De Rezende har vært brennende engasjert i gruppen fra dag en. Det blir spennende å jobbe enda tettere sammen med henne for å skape mer bevissthet rundt at det lønner seg å komme i gang med bærekraftig omstilling, sier prosjektleder i Næringsforeningen og koordinator for gruppen, Lars Lindtner.

Ineke de Rezende tar over som ressursgruppeleder for Stein Inge Morisbak, som nylig ble ny direktør i Haugaland Kraft Energi.

Gruppen består av:

Ole Sandvik - Aibel