Voksesugen jubilant

03.11.2021
Adm.dir. Olafur Gislason og salgssjef Jostein Jansen gleder seg over fin utvikling i selskapet, og til å flytte inn i nye lokaler i Aksdal. (Foto: NOR)
Pengemaskinen Norwegian Offshore Rental (NOR) feirer 10-års jubileum, og ser frem til å vokse enda mer
NOR ble startet i 2011, og har de siste ti årene vokst til å bli en betydelig leverandør av utleieutstyr i Nordsjøregionen. Både offshore, subsea og fornybare næringer er avhengige av produktene og ekspertisen NOR kan tilby, og de jobber med å levere utstyr til prosjekter over store deler av verden.

Selskapet eies av Jan Sigurd Østebøvik og faren Geir Egil (mannen bak Imenco), og har vært en pengemaskin gjennom flere år. De tre siste årene har driftsmarginen ligget på over 30 prosent, i følge regnskapsregisteret i Brønnøysund.

Nå fokuserer bedriften på å vokse enda mer. Til nå har NOR hatt hovedkontoret sitt i Haugesund, men nå har selskapet planer om å flytte  inn i nye lokaler i Aksdal i løpet av våren 2022. Det nye bygget har større kapasitet til utstyr, og rom for flere medarbeidere.

– Vi er spent på hva fremtiden bringer for oss, og de markedene vi jobber innenfor. Etter å ha startet tidlig hos NOR, er jeg privilegert som nå får stå ved roret og hjelpe NOR å tjene, endre, tilpasse seg og vokse sammen med både kundene våre og markedet. Vi planlegger å fortsette å investere i det beste utstyret, søke etter nye markeder og gi våre eksisterende kunder den aller beste servicen, sier administrerende direktør Olafur Gislason.

Åpnet ny avdeling
I fjor tok NOR steget videre og åpnet en ny internasjonal avdeling i Aberdeen, Storbritannia.
NOR’s valg om å ekspandere bedriften til Aberdeen har gitt gode resultater, og dette førte til et behov for å finne et nytt anlegg i Aberdeen kort tid etter at korona restriksjonene ble opphevet.

-Med NOR’s godt etablerte rykte i offshore, subsea og fornybare næringer var det neste naturlige steget å utvide bedriften med en ny avdeling i Storbritannia hvor NOR kan jobbe med å betjene kundene våre fra begge sider av Nordsjøen, sier Sean Demanuele, kontorsjef i Aberdeen, som mener NOR står  støtt i sin visjon om å bli en av de ledende leverandørene av utleieutstyr til Nordsjøen, og resten av verden.

Fakta om Norwegian Offshore Rental AS

Daglig leder Olafur Haukur Gislason (f 1981)
Styrets leder Mads Ragnar Bårdsen (f 1971)
Styremedlem Finn Eide (f 1963)